Liteextrasnufsigtochloviedovie-inlägg

 
 
Det hade ösregnat hela dagen och kom skurar hela tiden med jämna mellanrum. Lillskiten var säkert lite trött nu, så jag tog in honom och bestämde mig för att göra absolut ingenting idag. Bara mysa. Få torka och bli lite varm. Ställde in honom i boxen och fy vad han var trött, i vanlig ordning tryckte han i sig Lillans müsli som låg i krubban. Han kan stå och slicka i evigheter för han tycker det är så smaskens! Haha, sötbulle.
Han har flertal gånger nu när jag tagit in honom rest sig och försökt ta sig ur boxen när jag gått ifrån en liten bit, han har varit väldigt "mammig". Även fast det legat hö inne i boxen har han aldrig kunnat varva ner och äta lite, utan har hela tiden snurrat i boxen och hållt huvudet högt. 
Men idag var han så trött, blöt, frusen och hungrig så han kunde finna ro och bara stå och smaska på sitt hö. Det mest rofyllda ljudet som finns. Gick fram då och då för att kolla att han höll sig lugn, men han klarade av att vi gick iväg idag. Han vet att han ska få komma tillbaka till kompisen sedan. Idag lyfte han alla fyra tassarna när jag pillade med honom inne i boxen, bakhovarna brukar vara lite tröga, men sånt kommer. Bara traggla :) 
Mycket rutinträning, mycket basic basic. Sådant som bara ska fungera. Men det är kul, för han lär sig och är så mottaglig och cool. 
 
Dagens bästa: En lugn häst i boxen.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: