time to get back into the game

imorse slutade jag arbetspasset kl 08, körde till stallet och möttes av anette som stod och mockade och en liten molly. zip och molly verkade gå bra ihop, förutom att de verkade ha svårt att bestämma vem som hade mer makt än den andra.... mockade och gjorde i ordning, tog in pållarna och borstade av S. på med repgrimma och longerlina. försökte sätta på tränset, men han gapar och gör allt för att komma ifrån - kan inte avgöra om det är ovana eller någon tand som är i vägen? måste verkligen kolla upp detta. 
 
ut på volten och körde några varv på linan. duktig kille, men ibland väldigt slö. upp och hoppa på, körde några varv på banan sväng hit, sväng dit, stopp, vänd, avsittning. mer än så blir det inte. vill börja göra honom ännu mer bekväm så jag till slut kan göra stunts på honom (hänga i stigbyglar, hoppa upp springandes bakifrån osv osv).
 
blå stod och skrek hela tiden medans S var borta, väl inne var det ingen ko på isen. måste verkligen skaffa mig en mästerfotograf och fixa laddare till min kamera - den har snart legat i skåpet här hemma i två år utan att jag tagit en enda bild... fy skam. 
 
måste till eivinds idag för att hämta mina böcker, börjar även jobba kl 16. imorgon ser det ut att bli heldag, gött att komma igång!! :) 
 

those scary chickens
 
damphästen i egen hög person

snufsigt.
Kommentarer
Postat av: KS Western & Horsemanship

snufsigt värre.

2015-01-14 @ 16:08:21
URL: http://kshorsemanship.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: