Det är vår i luften!

I samma veva som fåglarna börjar kvittra, snön smälter bort.. Och geggan som varmt välkomnas. Eller?

Jag gjorde i ordning de vanliga stallbestyren i rask takt idag för att hinna med att ta in och borsta av min häst samt att longera honom. Eftersom jag inte känner mig helt hundra just nu, så kände jag att diskutera med lillgrabben i gången om att stå helt still inte var på tapeten. 

Varje dag är det samma visa. Ett ton spån ska ur pälsen. Svarten hade samlat matjord i höger framhov så den är urgröpt för att han inte ska få en hovböld som kryper inåt i hoven. Skönt att det upptäcktes i tid & att man kan hålla det rent och fint.
Väl ute på banan gav jag upp rätt snabbt, snön har ännu inte hunnit smälta tillräckligt och Svarten kunde knappt skritta ordentligt på volten och då tyckte jag det var orättvist att kräva något utav honom. 
Emelie kom och förgyllde tillvaron med förmiddagsfika, både kaffe och kakor! 
Gav S ett äpple och band fast honom vid bindbommen istället och där fick han stå en kvart innan han fick gå ut i hagen. Han måste ju lära sig att varva ner, det är ju sååå tråkigt. 
Det var någonting som smällde till och från tvärs över sjön så det var skönt att jag hann få ut honom i hagen innan det började igen. 
Lunchade alla hästar eftersom jag ändå var där. Svarten som var vrålhungrig jagade mer arg än vanligt bort Arezzo från sin hög med hö, gjorde en slidestop, en rollback och svansade tillbaka till mathögen. Tycker de är så roligt att se hästarna i sin fria miljö när de kommunicerar med varandra. 







Från en sak till en annan.. Nu hoppas vi på mer sol! 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: