Soldykaren Svarten

Idag när jag och pappa dök upp på gårdsplan ser jag Svarten ligga raklång ute i hagen. Det är sällan han ligger så, men när han gör det är det gassande sol och nästan vindstilla. Han verkar älska sol och värme lika mycket som jag.

När jag kom emot honom satte han sig genast upp för att kolla vem det var. Men så la han sig ner igen när han såg att det bara var jag. Desto närmre jag kom desto mer satte han sig upp och var nära på att resa sig när han upptäckte att matte inte skulle göra något mer än att gå o mysa med honom, då lugnade han sig genast... Riktig mysgris det där! Kan man inte tro ❤️

Under dagen lyckades jag bli klar med hage nr 2. Alla stockar är nu borta. Alla pinnar. Nu finns det inget att göra sig illa på. Nu är det dags för invänjning av betet. Två nya hinkar införskaffade med "ergonomiskt" handtag i hårdplast 99:- på Granngården, de är mina nya favoriter ;) Den ena sparar jag till nya betet när jag flyttar till Elina så jag har extra vattenkällan när badkar inte finns. 

En liten tripp till sjön med Martin, Jennifer, Anna och Emil och hundarna Elvis o Zack. Vattnet är fortfarande iskallt, men väldigt skönt efter en stund. Var härligt att svalka sig efter en sån här het dag! :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: