Mitt i natta!

Hållt på hemma på gården hela dagen. Kallt och blåsigt, men det var värre igår... 


• Idag band vi ihop över o undertråd
• fyllde hålen Sydved hade gjort som var ca tio centimeter djupa o fyllde med grus
• tog de sista kubbarna i hagen och småris
• satte handtag på hage 2
• välte över höbalen i hagen; höbalen med hönätet föll givetvis isär, så vi fick hämta två pallar till o lägga löshöet på och på med presenning på båda två och på med spännband runt
• ut med mineralstenar i hagen
• drog elsladden så lilla Ratata  (automowern) inte kör över den😂 
• fyllde vattenkaret
• hämtade transporten och tömde den på stolp och annat smått o gott

Känns som en produktiv dag. Svarten är så mysig när man kommer, han har en annorlunda uppsyn. Imorn kommer han få en ny hagkamrat, ska bli sååå kul. Till stallet imorn för att ta ner det sista i hans box samt städa bort hans vackra bajsfläckar😂

Lyckoruset som spred sig i kroppen idag när man insåg att imorn är han hemma. I Bäckaskog. Som man längtat. Och nu är dagen snart här... 😍

Det enda jag känner är negativt är att vädret inte är det bästa. Det är fortfarande lite kallt. Tur de har hö dygnet runt och sen kommer jag täcka om det blir kallt o blött. Vet ju egentligen att de klarar sig bättre, men man är ju lite fjompig nu när de fått stå inne. 

Detta är starten på nåt nytt... Å med allt som ska hända.. 😍👌 

Snart är det dags för avresa... fy vad jag längtar efter värme🌞🌞🌞💛💛💛

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: