Rökning

Har gått upp ett halvt kilo på en vecka.. Herregud. Även fast vi är duktigare här hemma på att äta både grönsaker och frukt. Extra noga att inte bara äta enstaka grönsaker utan verkligen variera oss och att den ska vara så vitaminrik som möjligt, exempelvis avokado osv. Ett äpple om dagen, tyckte att vindruvorna var så sura dem vi köpte sist. Annars har det slinkit ner en och annan marabouchoklad (läs: jag som inte ens äter CHOKLAD?!)
 
Har nu varit utan nikotin i 6 dgr, har alltså uteslutit 104 cigg (om man räknar vad jag rökte om dagen) och sparat 290 kr! Nu är det bara att fortsätta. Känner verkligen att de tre första dagarna är värst. Men nu ska man säga att man är icke-rökare och inte "håller på att sluta" för då är det lättare att börja. Tänka att de jobbigate stunderna kan man vara rökfri osv. Hjälper ju lite att jag faktiskt är förkyld, svinont i kropp och hals vilket gör att jag inte är sugen alls. Ska jag vara ärlig har jag inte varit röksugen på 4 dagar, det är mest när man känner rökdoft eller är i stallet då man brukade röka. Men... I made it so far! :)
 
Fan vad bra jag är! 
*Klapp på axeln*
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: