Födelsedagsfirande

 
 
I lördags jobbade jag från 7 till 13, somnade tidigt kvällen innan så var utvilad till arbetspasset.. Härligt :)
Väl hemma igen var planen att dra ris men efter att ha handlat blommor och lite smått och gott till pappsen så hade klockan dragit iväg... Pappa tog Svarten åt mig så vi skulle hinna förbereda lite. I köket avlöste jag och Staffan varandra... Jag ställde mig och bakade muffins och Staffan gjorde i ordning middagen. 

Pappa dök upp vid 18.30 och det blev en mysig kväll. Vi hade köpt privatlektioner (westernridning) till pappa eftersom det var så längesedan han red.. Kan vara lite kul att få komma igång med lite extrahjälp. Och pappa är som jag - träningar är roligast. Det ger en mest! :) 

Efter middagen mumsade vi i oss de nybakade glutenfria muffinsen och körde spelet "med andra ord". Jag och Staffan dog av skratt när pappa skulle försöka sig på att förklara. Systembolaget blev förklaringen "där måste man vara 20 år, dit brukar många gå" hahahaha. De första rundorna bjöd på många skratt innan han förstod hur han skulle få till det.. Lite hjärngympa är aldrig fel ;) 
 
Igår var Emeli förbi och fikade. Helmysigt! Vi bestämde att hon och Anton skulle svänga förbi snart igen. :)  
 
Jag och Staffan myste ner oss i soffan och kollade på en dokumentär som hette "Unbranded" på Netflix. Helt plötsligt fick jag en idé... ;)
 
Nu är det måndag igen! Helgen har gått fort. Jobbar bara må - tors denna vecka, om inte hemtjänsten ringer in mig. Hoppas att jag kommer kunna rida lite mer denna veckan. Förutom söndag :) då lär det bli lugnt!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: