Vinterkräksjukan & allt därtill

I lördags drog jag, Staffan, Josefine och Max hemifrån Bäckaskog i maxad mexicoutstyrsel. Jag och Jossan ojade oss över att sombreron pajade våra frisyrer hihihi, men vi fick till ett schysst gruppfoto på trappen innan Nok körde upp oss till festen! Vi klev in i lokalen och skrattade åt att vi var de enda som var utklädda så då behövde vi inte ha dåligt samvete över att vi tog av oss extraplaggen. Tur Mari tipsade mig om att va vanligt klädd undertill ;) 
 
Väl hemma kl 24 damp vi rätt i bingen. Kl 4 vaknade jag av magen vände sig, satte mig upp, sprang mot toaletten! Det blev ca 6-7 vändor till toaletten med 10 minuters mellanrum. När jag till slut hade spytt så mycket att jag inte längre hade något att spy gick Staffan upp och hämtade en hink åt mig. Helt slut var jag... Tur var det, för jag kunde inte röra mig utan att få hulkningar... 
 
På förmiddagen kom jag äntligen upp, då jag kunde resa mig utan att spy. Någon timme efter det ringde det på dörren och utanför stod Tessan, Staffans syster med man och barn. :) Har så länge velat bjuda ut dem, men så tråkigt att man inte hade ork att vara så social som man ville. Gick och la mig när de skulle gå över och hälsa på Affe. Kroppen sa verkligen ifrån. 
 
Jag och Staffan som bara trodde det var bären i bålen.. Visade sig att det var ju vinterkräksjukan. För dagen därpå åkte Staffan på samma sak. Spydde inte lika mycket som jag, men en hel del ändå. 
 
Trots att vi båda har varit så sjuka att vi bara sov de första två dagarna så har vi det väldigt mysigt ändå :) vi har sett igenom 3 säsonger av den norska serien SKAM, alla avsnitt den norska serien Valkyrien, filmer och andra serier. Staffan har spelat NHL. Igår vågade vi oss på en kort promenad då det kändes skönt att få lite frisk luft i lungorna. Känns så konstigt att inte varit ute på 6 dagar. Har rökt 2 cigaretter på dessa 6 dagar. Och kvinnliga veckan på det. Allt på en och samma gång, hahaha. Stackars Zip tycker vi är urtråkiga som inte gjort någonting. Knappt rört oss någonting förutom ner till köket, till badrummet och tillbaka till sängen. Det ska bli sååå skönt när vi är friska igen! :)
 
Känner mig fortfarande väldigt dålig i magen. Känns sjukt att det gått snart en hel vecka och man fortfarande är helt kass? Känns lustigt att det tagit så lång tid. Men det är bara att härda ut och vänta. Vill ju inte missa Stockholmsveckan pga detta.
 
Igår sysselsatte vi oss ytterligare genom att gå igenom ligghallen en gång till. För varje gång kommer vi på något nytt. Det blir bara bättre och bättre för varje gång som vi går igenom det. Ska bli så roligt att få se resultatet! Förresten var ju Staffan rolig på festen hos Ernesto också! Mitt på festen går han och dealar med Kent! Sen dyker han upp! "Älskling! Jag har köpt plåååååt! :D" Hahaha. Underbara man. 
 
Jag är så lycklig. Jag skiter egentligen i ligghallen, bara att få veta att jag ska dela livet med denna fantastiska man. Hans stora hjärta. Så lycklig jag är med honom, glädjen jag känner. Desto mer tiden går desto säkrare blir jag på honom, på oss. Vi skrattar och fular oss även fast vi är hur dåliga som helst. Visar kärlek konstant. Och våra härliga djur. Svarten, Zip, Puman och Tigern. HELT UNDERBARA. <3
 
Igår tog vi som sagt en kort promenad över Bäckaskog. Eftermiddagssolen tittade fram över markerna och jag ser hur fantastiskt vackert det kommer vara här när det blommar upp... Åh. Underbara plats. Underbara människor. Underbara djur. Tacksam <3 
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: