4 veckor kvar till BF

Japp i lördags gick jag in i vecka 36. Det märks att det går fort framåt nu. Vågar inte göra mycket, men S säger han är stolt över mig som kämpar på. Känner mig mer som en flodhäst. Förstår verkligen vad människor menar med att magen är i vägen😂
Staffan har nu rakat mina ben och klippt mina tånaglar då jag längre inte når ner och inte får upp benen tillräckligt högt😂 Att ta på sig strumpor och skor själv är ett minne blott...
 
Igår la vi över alla lådor från bastun in i förrådet och flyttade också in alla julkartonger i huset. Jag ska rensa och gå igenom allt. Bättre å ha allt i huset nu när det snart ska upp... Sen ska det ner i plastlådooooor👐👐👐👐😂😂😂😂🙈❤❤
 
I fredags var vi hos BM o hon, som alla andra, tror liten kommer tidigare. Återstår att se, men ändå☺
 
Vi skämtade om att vattnet kanske skulle gå på Spöktåget på Chappen om de va tillräckligt läskigt! Men som tur var va de inte sminkade, jag som är så lättskrämd... 😉
 
Man blir lite orolig när man inte orkar alltför mkt. Att gå från soffan till köket är rena kraftansträngningen. Nu är både jag o staffan sjuka också iofs, så S får vara hemma från jobbet ett par dagar så vi blir HELT FRISKA. Det funkar inte längre att han trotsar kroppen och behandlar med medicin men inte får vila ut fullständigt. Han som varit halvförkyld/halvfeber i flera veckor... jag vill helst inte vara sjuk vid förlossningen så nu måste han va hemma o bli frisk. ❤
 
Idag var Mel här och hon o jag satte upp hönsnät och mockade två kärror ur hagen. Måste säga att vi var grymt effektiva idag👐👏 good work! ❤👌
 
Gårdagen var hemsk. Har så mkt förvärkar nu. Skulle följt med S till saloonen, men kände att kroppen skrek ifrån på kvällen. Så tog ett bad och låg med värmedyna och bölade för jag är så trött på att ha ont. Tar på krafterna men framförallt på psyket när man inte får någon frid från smärtan.
 
Å då kanske ni som läser tänker "alvedon???" Men nej. Inte såhär nära förlossningen. Jag vill undvika det i största möjliga mån innan men ändå mer nu, man känner inte lika väl vad kroppen säger till en.
 
Mamma pratade med mig tills jag inte orkade vara själv längre och ringde hem Staffan. Efter ett tag somnade jag av utmattning och vaknade med samma trötthet och värk i hela kroppen... 
 
Har ändå haft en fin helg. Underbart sällskap på gården och mycket bra som blivit gjort. Älskade människor. ❤
Nu lite Criminal Minds. Sedan sovdags.
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: