Julen har dröjt sig kvar hos oss.

 
 
Senaste tiden i stallet har verkligen varit mysig och nyttig. Pynt har satts upp under tiden mamma gjorde besök, kontakter har satts in nya, ny stereo och kaffemaskin, bord och fikaplats har ordnats. Mycket som händer i stallet och det är så trivsamt! Mer trivsamt blir det med lite pyssel och att man håller ordning :)

Nu är vi tre pållar i stallet. Det är blå som är en paint, Kängurun (eller Kalle som de kallar honom) ett fullblod och Svarten som är quarter. Nu är det bara vänta och se vad mer som gör oss sällskap. ;) 
Har tagit för vana att ta in S nästan varje gång man kommer dit, för att känna igenom och borsta av. Det är så smidigt att bara kunna öppna dörren och ropa på dom. I början stod de ute och kom knappt, men med lite gotta i krubban varje gång de får komma in så har de vänt. 
S var så tjurig nu när jag kom tillbaka i nyår, vilket jag verkligen velat jobba bort. Nu har han knappt öronen bakåt längre. Pysslar med honom mer än vanligt och försöker hela tiden vänja honom med nya saker. Inspirationen är tillbaka my friends! Helt underbart är det. Sen är det skönt att känna att poletten trillar ner hos honom. Vid något tillfälle tabbade jag mig, men ett steg tillbaka för mig också kan ju hända. Man ska helt enkelt inte hålla på när man har ont i kroppen och är på dåligt humör. Det kommer inget bra utav det ändå. Det enda som händer är att Svarten blir lidande.
 
Idag bär det av ut till stallet för pysselkväll och eventuellt ridning om Anette är frisk och vädret tillåter! Då är det ut med Blå och Kängurun. Ska bli mkt spännande! :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: