NO WINTER LASTS FOREVER

 
Nu vill jag ha vår! Jag är trött på blöta regntäcken och leriga hästar, stormar som möblerar om ordningen, snövallar som blir till slask, som blir till vattniga lerpölar som återigen blir till snö och is. 
I helgen kom det så mycket snö när stormen var, tog bara någon enstaka dag, så börjar de töa...
I förrgår hade vi översvämning i stallet.... Dragana hakade på ut - översvämningen avbröt vårat gottande i hennes mammas hemgjorda munkar.
Jag vet inte hur många hinkar vi bar och som Anette burit innan hon ringde oss... Hästarna stod boktstavligen i vatten. Det är väl lite för tidigt att önska sig vår, vi är ju bara i slutet av januari. Skulle inte förvåna mig om vi fick vinter enda fram till april. But you surely can wish...
Kommentarer
Postat av: KS Western & Horsemanship

Vill också ha vår!!! Vår och höst är bästa årstiderna för pållar, skönt väder men inga insekter, lagom bete :)
Jag skulle behöva få översvämning i vårt stall så Lillen lär sig trampa i vatten..

2015-01-14 @ 16:04:16
URL: http://kshorsemanship.se
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Fin bild!

2015-01-14 @ 16:18:57
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Divorce your horse

Vill också ha vår, har längtat sedan innan vintern kom. Om jag fick bestämma skulle jag hoppa över vintern helt :)

Svar: Samma här! Varje år undrar jag varför jag stannat i det här landet, hade inte varit dumt att bo typ i USA... Arizona hade passat perfekt! :)
knasigaemmy.blogg.se

2015-01-15 @ 13:09:58
URL: http://divorceyourhorse.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: