Allt som kommer upp till ytan

Allt vi känner, allt vi gått igenom, upplevelser, vänskap,  relationer, sorg, glädje, kärlek, förlust och missförstand... det är saker som formar oss mer och mer för varje dag som går. Syftet måste också att vara hur vi väljer att se på saker och ting. Hur vi väljer att bearbeta dem. Om vi väljer att de ska definiera oss hellre än våra tankar. Vissa saker går snabbt, vissa saker går långsamt. Allt kan vi inte kontrollera och kontrollen måste vi också lära oss att släppa. För att låta tiden ha sin gång, för att saker och ting ska bli som de ska. Som det var tänkt. Allt faller hela tiden tillbaka på dig själv. Hur vill du vara? Vem vill du vara? Hur vill du agera och hur vill du bli sedd?
Alla människors tolkningar av dig går inte att påverka eller förändra, detta beror ju faktiskt inte på dig. Utan den personens egna tolkningar och sätt att se på saker. Därför är det ibland viktigare att se till de personer som faktiskt VILL förstå dig. Som vill bidra med positiv energi i ditt liv. Som framförallt, vill lyfta dig.
 
Nu för tiden börjar jag bli trött på krav. Från omvärlden. Hur jag borde, måste, SKA göra. Därav missförstånd. Den dagen folk förstår att det är viktigare att de ser till sitt eget så kommer de även förstå hur mycket rikare det blir. Om de alltså inte väljer att förstå mig. För jag kommer alltid i största mån försöka förstå mig på människor och alltid utgå från att dom gjorde det med kärlek. ♡ 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: