Idag är det mycket snack om självförtroende och självkänsla. I dagens samhälle ska vi prestera, nå våra mål, vara på topp, visa våra skills - både hemma och privat. Det ska gärna vara förevigat på bild också. Vi ska vara duktiga, händiga, nyttiga, fit, vackra, proffsiga... Ja jag tror ni förstår. Vi ska leva efter samhällets normer och visa hur bra vi är. Perfekta i min mening. Flawless. Men hur stämmer det här med verkligheten? Och hur ska man orka alltid vara felfri och perfekt?

Det är något jag har haft oerhört svårt att acceptera. Att ingen kan vara perfekt. För man vill undvika skitsnack och nedklankningar. Jag har alltid strävat efter att vara och bli så felfri som möjligt.

Idag. Idag har jag släppt det kravet på mig själv. Och jag skjuter ifrån mig alla människor som försöker kräva det utav mig. För egentligen är vi helt underbara, bara genom att vara. Bara genom att finnas till och vara vi.

Den dagen vi inser det, blir vi så extremt upplyfta och lättade. Att sluta kräva så mycket av vår omgivning - det enda man egentligen kräver är respekt, kärlek, förståelse och vänlighet av sina närmsta. Och det ska man få. För ingen vet hur hårt du jobbat för att du ska ha kommit dit du är idag.

Jag har en vän som lärt mig så otroligt mycket om medmänsklighet och vänskap. Visst, jag är långt ifrån felfri, men jag strävar varje dag efter att iallafall vara tacksam för allt och alla jag har runtomkring mig och i mitt liv. Oavsett hur nattsvart det än är. Det är inte lätt, men det är bättre att tanken finns där än inte alls. Slut ute negativa energier, folk som behandlar dig illa och människor du inte kan vara dig själv med. Livet är för kort. Och nu menar jag inte personer som är brutalt raka och ärliga vid dig, för det behöver vi alla ibland. Men nu menar jag dessa personer som aldrig ger tillbaka. Energitjuvarna. Och dem är det bara du som kan se och ingen annan. Här är det din upplevelse som räknas och ingen annans. Du måste alltid sätta sig själv i första rummet. Må bra själv. Och strunta sedan i vad andra tror, tycker och tänker! Det spelar ingen roll! Dom räknas inte. Och hade de varit en god vän - då hade dom vetat att du gör dom besluten som är bäst för dig. Att du gör så gott du kan. Och det är tillräckligt.

Nu vet jag bättre än att ta åt mig av andras negativa energi. Och kommer den åt mig - gör jag allt i min makt för att bli av med den. Att inte ta på mig den. Ingen har rätt att trycka ner dig, komma med gliringar eller vara elak. Förvisso kan vissa människor inte ta ärlighet och då blir det ju därefter.

Men huvudsaken i livet, tycker jag, att du gör allt i din makt för att må bra och för att sprida kärlek och glädje. Dina energier gör större skillnad än du tror. Och desto mer medveten du blir - desto mer positiva energier kommer du dra till dig. Var rädd om dem människor som bryr sig. Som arbetar utifrån kärlekens verk. Som bara vill ge dig gott. Försök se varför vissa människor gör som dom gör och förlåt dem. Håll inte fast vid ilskan och bitterheten. Men låt bli att försöka jämka. För där kommer du aldrig ut levande.

Mitt mål är att acceptera människor för vad dom är. Älska dom för vad dom är och mena det. Inte ändra på dom. Människor mår bäst om dom får vara den dom är och det är inte meningen att vi ska bära på alla tunga energier vi gör. Så släpp dom, gör dig av med dem. Lämna ryggsäcken där du står och fortsätt gå mot en ljusare framtid. Varje försök, varje tanke, varje dag du tar ditt ansvar förändras världen och framförallt... DIN VÄRLD. Det är bara du som kan förändra den. Börja förändra en tanke, börja förändra ditt tankesätt... Och du ska se hur mycket gott universum ger dig tillbaka.

Var tacksam! ♡
Sprid den värme du själv önskar! ♡
Ha en fin dag du som läser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: