Sömnlöst

 
 
Idag är det sömnlöst. har varit vaken mer än 24 h nu. alla tankar på hur livet vänt de senaste två månaderna får mig att stanna upp o vara tacksam. så många förändringar som skett. så mycket rikare mitt liv blivit. 
 
Man måste försöka bryta onda o negativa tankar. de senaste dagarna har det varit tufft. har pendlat mellan inre oro, rädsla, nedstämdhet och uppgivenhet. jag är medveten om att jag måste tillåta mig själv känna det jag känner för att i sin tur kunna släppa och gå vidare. Änglarna tar hand om oss. ♡  
 
Är inte riktigt nöjd med mig själv just nu. faller för impulser alldeles för lätt. samtidigt kan jag känna att jag måste lära mig att få de lite under kontroll för att i samma veva kunna älska det hos mig själv. egentligen tycker jag det är en bra egenskap då man är i nuet, men ibland är det väl bättre att va efterklok före.
 
Bearbetar mycket gammalt groll i bakhuvudet nu. mycket misstag o felande man gjort. har väldigt lätt att ta på mig skulden. främst för jag ofta som liten uppfattades som nonchalant och avsaknad av empati. det var bara ett sätt att skydda mig själv. idag har jag inget sådant skydd. idag anser jag folk rannsakar sig själv för lite och för dåligt, så istället blir jag desto hårdare mot mig själv. det är dags att ändra på det. Vs lite schysst mot mig själv. dömer inte alls människor i min närvaro hälften så hårt som jag dömer mig själv. då har man ett ungefärligt riktmärke.
 
Min sömn har försämrats radikalt. Och jag försöker acceptera läget. vet att det är många förändringar o tankebanor som ändras o det tar energi och kraft. Men jag måste tillåta mig själv att få vara utpumpad nu. För att samla kraft o orka mer framöver. För att kunna vara helt i samspel med mig själv för att ge andra mer. mer villkorslös kärlek. orka lyfta dem. lite mer och ännu lite till!
 
Det handlar inte om att vara störst, bäst o vackrast. det handlar om vackra hjärtan o vackra själar. det handlar om att älska, glömma o förlåta. det handlar om att ta vara på varann. släppa fel, misstag o bakslag. att tanken var god. Att göra sitt bästa. både för sin egen o för andras skull. För att inte säga ord man ångrar, som sårar, som gör att själar blöder. den dagen vi alla mår bra kommer kärlek spira och lycka glöda. den dagen kommer vi leva i full harmoni tillsammans.
 
Släpp egot. Släpp ilska. Släpp avundsjuka. släpp rädsla. släpp prestationsångest. det blir som det ska ändå ska du se.
 
Jobba med dig själv. tillåt känslorna komma. Och våga be om stöd och hjälp. tillsammans så blir vi så mycket starkare ♡ 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: