Äntligen hemma!

 
 
 
Kom hem efter nattpasset kl 7.30, somnade en timme efteråt. Vaknade till igen kl 10, har aldrig hänt förut efter man jobbat ett sådant pass... Visar ju bara på hur exalterad man är att dagen med stort D äntligen är här! Kl 12.30 masade jag mig upp ur sängen och satte mig framför tvn för att lugnt äta min frukost.
 
På med transporten runt 14-tiden och mot Solvik. Svarten hade en speciell blick i ögonen idag när jag hämtade honom ur hagen. Han kändes förväntasfull och glad. Han klev på transporten i ett kick även fast det var 1 år och 3 månader sedan vi lastade senast. (Lite fy skam där va?)
 
Väl hemma på gården, var skotarn som skulle samla ihop riset på gården i full gång. Så vi bestämde oss för att lasta ut pållen utanför garaget. Mellan huset och garaget alltså. Sedan gick jag ner mot hagen och ställde oss utanför lilla garaget. Av med alla benskydd och atteraljer, på med nytt, torrt täcke och ut i hagen. 
 
Förvånansvärt nog reagerade Svarten varken på skotarn eller att han var ensam till en början utan nöjde sig med att jag och pappa var inom synhåll när vi gick och pysslade. Känslan av att Svarten stod hemma hos oss, på gården, i lugn och ro - känslan var övermäktig. Har drömt om detta i hela mitt liv. Och på gården med mannen i mitt liv... Underbart! 
 
Pappa åkte till Solvik medan jag fortsatte plocka i ordning och därefter äta lunch. Svarten drog några repor i hagen, kändes mest som lyckoskutt! Men började också gnägga och trodde att ekot från sitt eget gnägg gentemot stora garaget var en annan häst... Hehe. Sötnos.
 
Lämnade honom efter två timmar, åkte och handlade kvällsmat och gjorde en liten visit på Solvik. Körde bajstvätt och åt daimtårta. Hehehe. Härlig kombo va? Några sista skratt och lämnade gården med blandade känslor - lycka & harmoni för framtiden men även vemod att lämna stället man spenderat de senaste åren.
 
Maja kom & lastade ur sin lilla tvååring och det var ju inga konstigheter. När jag tände lampan i tvättstugan var det två killar i hagen som reagerade. Helkoll på vad vi pysslar med i huset. Gick ut och gav grabbarna lite kvällsmüsli i hagen och allt var kolugnt. Satte på min spellista med "soulmusic" som jag kallar det. Ingen sångröst utan endast lugn, harmonisk musik. Det och hästarnas tuggande innan sovdags - harmoni... Svarten verkar väldigt mycket lugnare bara på ett par timmar. Sjukt. Men så härligt att se! Tömde bilen på de sista hästsakerna och organiserade det sista i garaget så allt var på sin plats. Japp... Organisering är jag i ett nötskal. Typ "var sak har sin plats" är mitt motto. Så skönt att äntligen få ha sin egen ordning :) Och fint bidde det. 
 
Nu ska jag ta mig ett bad och en kopp te innan jag kryper till kojs..
Tack alla fina därute. Jag tror ni vet vilka ni är.
Kram & godnatt.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: