Det går framåt

Nu är Staffan snart klar med detta skogsarbete, förhoppningsvis blir han helt klar idag. Ska bli skönt att han kan få vila när han inte orkar och pyssla hemma istället när han känner för det. Och precis nu innan vi åker är det ju självklart extra hektiskt, både att bli klar med skogsarbete och att få saker gjort hemma.  
 
Nu är äntligen aggregatet uppe! Vi fick tag i ett kraftigt ett och nu har vi.. efter lite muttrande... gjort det efter konstens alla regler. Att sätta stängsel är en sak. Att hålla på med el-aggregat är en annan. Hihi. Det har varit svårt att få tag i ett bra aggregat (eller överhuvudtaget veta om man får tag i ett bra) då personal där vi varit o handlat inte haft någon koll själva xD Men som tur är med lite logiskt tänkande har det mesta löst sig bra.
 
Den vänstra hagen är nu helt klar. Den högra är satt isolatorer i och den är körd med röjsåg. Den ska bara rensas, stolpas upp några enstaka stolp och trådas. Om en vecka är min lilla pålle hemma! Om avmaskningsmedlet hinner komma hem i tid dvs ;) 
 
Ska bli så skönt att få hem honom. Garaget är fixat med plats för all hästutrustning, har fått upp min ställning och alla sopborstar, skottkärror och grepar. Det saknas bara de sista prylarna och hästen själv. :) 
 
11 rökfria dagar. Stort. Känns skönt faktiskt. Längtar inte efter en cigg längre. Har inte det där suget alls. Kan komma när någon precis tänder eller man känner doften. Men försöker att bara reagera med usch, istället för åh. Man får ha sina knep! Det svåraste är nog rutinerna och på de platser de är högst risk att man röker.
6 kg extra har jag fått på min kropp dessutom! Tänker att det mesta är påskgodis och påskmat ;) Kan nog beskylla den där Ben n Jerryn som står i frysen också... Och de övriga kebabtallrikarna/rullarna som slinkit ner emellanåt... MEN! Hellre några kilo extra än cancerpinnarna. Det gör mig faktiskt ingenting. Har berömt mig själv med gotta och med mat som jag varit sugen på när jag slutat röka, som ett försök att berömma mig själv för att jag väljer det istället för cigaretterna. Och here I am, 6 kg rikare och 17 cigg fattigare om dagen. Det är alltid så mycket lättare när man verkligen har motivation och när man verkligen har bestämt sig. 
 
Drömde att jag tjuvrökte inatt igen hihi, hjärnan spelar en ett spratt.. 
 
Idag blir en långdag på jobbet, till kl 18. Sen dirr ut till stallet för att fixa åt hästen. Å därefter hem o sjunka ner i soffan. Är fortfarande inte helt frisk. Blödde näsblod imorse, som jag aldrig gör. Halsen skrapar. Och gulgrönt snor. Suck. En hel vecka fördärvad och fortfarande inte helt frisk. Frustrerande. 
 
Min kollega talade om att jag förmodligen blev sjuk just på grund av rökningen. Att jag slutade. När man lägger ner med rökpinnarna och därav inte får i sig alla 4000 gifter kroppen är van att få, dessutom som ger hjärnan belöning... Då sjunker immunförsvaret för kroppen är fullt upptagen med att fokusera på att "jag får inte i mig allt det där som jag är van o få", så då är risken större att man blir sjuk. Och eftersom jag verkar vara lite känslig så... Japp. Så gick det med det. Nu ska jag gå och göra lite nytta... 

Ha en fin dag alla!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: