Semester

Igår bestämde vi oss för semester.. Innan allt drar igång, innan extraenergin behövs, innan sommararbetet och gården är allt vi orkar med. Vad det blir... återstår att avslöja. Det dröjer några veckor tills dess. Men iiiih, vad jag längtar!!! <3 Och jag kunde ju inte åkt med någon bättre än min andra hälft. Fy fabian vad jag älskar honom. Till månen och tillbaka. <3
 
Insidan och utsidan är lika vacker och jag är tacksam. 
 
Igår tog vi en prommis med Svarten. Roligt att Staffan börjar lära sig horsemanship och hur han ska ta S. Extra roligt är det när S går fram till honom i hagen o gosar... Sen dröjer det några sekunder... Tjuvnyp! xD Pållen har lärt sig från sin läromästare. Kalla vindar på promenaden även fast solen sken.

Häromdagen rensade jag i skapet på S, fick ut en klump av segma lika stor som en vitlöksklyfta. Stackarn. Kanske därför hans urin luktat så starkt. Nåväl, tur den är borta. Läste någonstans att detta också är cancerframkallande och att det är extra viktigt att rengöra skapet på hästen med handskar och när det blir för mycket.
 
I nästa vecka dyker förhoppningsvis min syster och bror upp, längtar efter familjen. Det blev som de förutspådde. Med familjen detta året. Veckan därpå ska allt vara klart inför hemflytten med pållarna och veckan efter ska S avmaskas och flytta. Fullt upp nu... Sen tar det bara några dagar innan vi är helt lediga. Kommer behövas inför vad som komma skall. 
 
Det känns som att varje vecka nu händer det saker som ska bli roligt att göra, samtidigt som vi har en del att göra hemma. Och allt känns så nervigt... Allt måste klaffa nu. Men jag har tillit till att allt blir som det ska! <3 
 
Nu börjar vi på ny kula. En ny tid. Ett nytt blad. Och shit vad spännande! 
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: