Bajs på tröjan

Ul från v. 12 (11+2) <3
 
Imorse vaknade vi tidigt. Frukost på sängen av bästa S. <3 Lagom till kl 9:15 hade vi stolpat klart halva hagen som hästarna gick i från början. Nu denna gången med trästolp och inte vita plaststolpar! Men smidigt att bara kunna plocka upp de vita eftersom de ändå var tvungna att gräva i just den hagen. Nu är det bara ca 5-6 stolp kvar att slå ner, sen kommer vi kunna tråda och byta hage på herrarna om man så vill.
 
Kl. 9.30 tog jag en kopp kaffe ute på altanen i solen. Kastade ut Tigern för att hon skulle vara ute i det fina vädret istället för inomhus. Tänkte precis gå ut till bilen på g mot jobbet när jag upptäcker "jag har bajs på tröjan?!" då har katten bajsat på sig när jag lyfte upp henne.... Japp, det är väl bara å vänja sig... Hahaha. Så in å byta tröja innan jag kunde sätta mig i bilen.
 
V. 14 (13+0) och magen har växt massvis under hela vecka 13.. Nu börjar jag känna att jag får lite ont om jag anstränger mig och håller igång för mycket. Som Sten säger "nu får du lära dig att ta det lugnt och lyssna på kroppen" och det är ju helt rätt... :) Det syns verkligen att jag fått en liten kula nu. Huset kommer emellanåt i efterhand. Just nu tänker jag mycket på motionen och på maten. Att hästarna mår väl, får behålla sina rutiner och också får motion är också prio! 
 
Igår ställde jag mig på vågen och har gått upp ytterligare 1,5 kg. Börjar känna mig tung, men vet att det inte ens är bråkdelen av hur jag kommer känna inom ett par månader. Åh, detta älskade mirakel.
Det är ovant eftersom man alltid varit pinnsmal men samtidigt älskar jag "the bump" så otroligt för jag vet vad som växer där inne! Hihi.
 
Staffan sa idag; du måste ju också få ha lite roligt Emmy och inte bara tänka på alla "måsten". Får inte sluta röka, får inte dricka alkohol, får inte äta den och den maten, måste motionera, måste fixa hagar, måste städa huset osv.
Det blev helt plötsligt helt uppenbart att jag hade fastnat i min lilla bubbla och bortprioriterat att få slappna av och ha lite roligt. Utan bara hade fokus på att barnet ska ha det bra i magen och att jag ska preppa för att orka klämma ut den. Och att jag inte ska hamna efter i alla hussysslor i detta enorma hus! xD
Det är ju rätt tänk, men i rätt mängd kanske... :P
 
Men idag ska jag iaf få ha lite kul! Jag och Sten ska gå på Chappen och ikväll efter jobbet ska jag kika på lite westernkläder samt trapperkläder. Iiiih! Så som jag längtar till pälsjägarveckan. Längtar efter brasan, tältsovandet, att få lite skit under naglarna, njuta av skratten, av gott sällskap, bara få stänga av allt och njuta av naturen. Måste vara bland det bästa som finns. Och mina ungar kommer inte under några omständigheter vara något undantag, men det kanske dröjer några år innan de får uppleva det... ;)
 
Idag ska ju bli den varmaste dagen hittills... Å jag bara njuter. <3 Underbara värme så efterlängtad du har varit!  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: