Hästutrustning

(null)
Foto från 2012 när jag hämtade Gangster hos Waldemar Wass och körde hem honom. Mycket har hänt sen dess🍀💚
 
Sitter och gör lista över saker som jag behöver uppdatera mig vad gäller utrustning till Gangster. Vi har mycket som är bra, men jag tänker också att jag ska rensa ur litegrann. En del börjar bli slitet och fult. Min curbstrap har blivit lite rostig, tror den råkade ligga fuktigt i samband med flytten..
 
Här kommer min lista på önskade inköp!
  • Mecatetygel
  • Cooler-täcke
  • Benskydd fram och bak (velar mellan Fastback Sport Boots & Legacy 2)
  • Reflextäcke för vinterpromenader
  • Curbstrap
  • Ny hjälm (lånar pappas för tillfället😜)
  • Sadelväska
  • Väska till pad
  • Repgrimma (✔️)
  • Läderimpregnering till boots
  • Gummibett 
  • Svansskydd
Saker som redan är inhandlade:
  • Gummibett (från Horze.com. Tyvärr stämde inte storleken så får bli ett nytt nästa månad. Annars märks stooor skillnad & Gangster går jättebra på ett rakt gummibett😍)
  • Tyglar (Som nya, köpta begagnade via Facebook Marketplace. Ska bli intressant att prova märket Reinsman och se hur det känns för mig!)
  • Gjort en beställning av repgrimma. Sedan om det blir en från Jenny Ranchästar eller från Håkan Allthatwestern får vi se :)
Har hittat en hel del bra prylar hos Allthatwestern.com och Highridge.se.
Om du är ny i westernridning eller som jag, bara har dålig koll, då kan jag rekommendera westernutrustning.se där Håkan från Allthatwestern förklarar och berättar om olika produkter.
 
Ta hand om er så hörs vi :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: